Apps voor drukke ondernemers

We weten allemaal hoe vol het leven van een ondernemer is. We houden ons bezig met de bedrijfsvoering van ons bedrijf, richten ons op het bedenken van nieuwe plannen, zorgen er voor dat ons personeel tevreden blijft en letten tegelijkertijd ook op de inkomstenstroom die dit allemaal mogelijk maakt. Dit is echter niet alles wat een ondernemer doet. Daarnaast moeten we er namelijk ook voor zorgen dat ons privéleven niet aan ons voorbij gaat. We hebben dus te veel te doen, en veel te weinig tijd.

Dit kan voor een hoop ongewenste stress zorgen. Vooral als je leven er zo ongeorganiseerd uit ziet dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien. Met de volgende apps, die je bijvoorbeeld vanaf een refurbished iMac kunt runnen, kun je zorgen voor wat meer organisatie in je leven. Zo zul je zien dat er toch wat meer tijd in je dag zit dan je in eerste instantie dacht.

BusyCal

Het eerste waar je aan denkt als je begint met het organiseren van je leven, is het aanschaffen van een agenda. Agenda’s werken echter niet voor iedereen en al zeker niet voor ondernemers die het merendeel van hun tijd achter computers besteden. Voor deze mensen zou het een stuk handiger zijn om die agenda op ieder moment van je werkdag binnen handbereik te hebben.

In dit geval biedt Busycal je een oplossing. Dit is een fantastische ‘Calendar App’ voor Mac computers. De vele extra opties van BusyCal, zoals handige overzichten en meerdere manieren om notities aan je agenda toe te voegen, zorgen ervoor dat je in een oogopslag een goed beeld hebt van je week. Je kunt de kalender precies aan jouw voorkeuren aanpassen. Ideaal dus voor de drukke ondernemers onder ons!

Google Keep

Als drukke ondernemer heb je ook een manier nodig om al je ideeën te kunnen bewaren, opslaan en organiseren. In een digitale wereld is het eveneens lastig om dit op een analoge manier te doen. Daarom is het goed om een app te gebruiken voor al je notities.

Google Keep geeft je de mogelijkheid om je notities op meerdere manieren te organiseren. Het is dus ideaal voor iedereen. Iedereen werkt natuurlijk anders, wat zal betekenen dat niet iedereen hetzelfde organisatiesysteem wil gebruiken. Daarnaast kun je alle notities die je via deze app maakt, delen met andere gebruikers. Je kunt ze ook omzetten in een GoogleDocs format.

Monday.com

Deze app is perfect voor groepswerk. Met deze app wordt het gemakkelijk om taken te verdelen en bij te houden hoeveel je teamleden al hebben gedaan. Het systeem maakt het makkelijker om overzicht te houden als het aankomt op groepsprojecten. Monday.com zou je kunnen helpen bij het sneller afwerken van bepaalde groepsprojecten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *